Var är jag? Vad gör jag? Hur gör jag det?

    follow me on Twitter

    Profillänk på Facebook

    Leta i den här bloggen

    fredag 18 september 2009

    Projektledning och Människa_Maskin-Interaktion

    Att försöka ge sig på en utvärdering av min egna insats i dessa kurser och vad det gett mig är svårt, så jag kommer att avstå. Att det är svårt beror på att jag klarat av dessa båda kurser med en minimal arbetsinsats från min sida. Istället för att lägga ner 10 veckor heltid (egentligen så fanns det tillgängligt 12 veckor, då två veckors semester var inplanerat i kurserna) så arbetade jag ca 40 timmar sammanlagt med de båda kurserna. Jag vet inte om detta säger mest om mi9n egna kapacitet eller om kraven på kurserna? I vilket fall som helst så har det ändå varit intressant läsning i den litteratur som ingick som obligatorisk. Speciellt skillnaderna mellan traditionell projektledning och så kallad agile projektledning/metodik var mycket intressant att få en fördjupad inblick i. Likaså var många av de diskusioner som avlöpte i diskussionsforumet i MMI-kursen också mycket intressanta och tankeväckande, många olika sätt att se på saker och ting kom fram i dessa diskussioner. Men som sagt, min egna arbetsinsats i detta är svårbedömt. hade jag lagt ner mer tid så hade det naturligtvis renderat i ett högre slutbetyg, men då mitt mål med dessa kurser var att bli godkänd, så överträffade jag målet vida och är supernöjd.

    //Micke Lidköping vid Vänern

    Powered By Blogger